Een minzaam knikje was vaak alles dat de slimme marketeer als antwoord kreeg, toen hij ergens vorig jaar toch nog maar eens wees op de gigagroeicijfers van die gekke video app. Sinds de Dettol challenge in maart – aan het begin van de wereldwijde lockdowns – weet iedereen wel dat TikTok bereik en impact combineert. Nu zijn er ook de cijfers die dat meer dan volledig onderbouwen. Kortom, moeten we niet toch iets met TikTok? 

 

Al ruim voordat de Dettol Challenge de app wereldwijd bekendmaakte gingen de groeicijfers door het dak

 

Het is TikTok, ruimschoots voor WhatsApp, Facebook en Instagram, dat de meeste downloads pakt in het eerste kwartaal. In februari verbreekt de video-app van de startup Bytedance het wereldrecord van de meeste downloads per maand met zo’n 113 miljoen downloads. Met een miljard actieve gebruikers is TikTok in slechts drie jaar tijd sneller gegroeid dan welk ander sociaal netwerk dan ook. YouTube, Facebook en Instagram zijn gewaarschuwd. Zij hadden gemiddeld 6 tot 8 jaar langer nodig om even succesvol te zijn. 

Bron: online.marketing.de