Het is oud nieuws dat de streamingdiensten het lekker doen tijdens de coronacrisis. Dixit de miljoen nieuwe abonnees in Nederland. Maar stel je nu eens voor dat de verschillende streamingplatforms dat geld niet investeren in nieuwe leuke series en films en marketing, maar in eigen schermen. En dan niet betere schermen voor thuis, maar juist, voor ‘uit’. Bioscopen inderdaad. Dat is precies waar Amazon een oogje op heeft laten vallen aldus Forbes magazine. 

 

Al ruim voordat de Dettol Challenge de app wereldwijd bekendmaakte gingen de groeicijfers door het dak

 

Jeff Bezos is sowieso al drukker dan druk deze dagen, maar nu heeft hij dus een nieuwe gedachtekronkel die wel eens werkelijkheid zou kunnen worden. Hij wil misschien wel een Amerikaanse bioscoopketen (met zo’n 1000 vestigingen) overnemen. Het gaat om AMC Theatres, waar het water door de huidige situatie aan de lippen zou staan. Een deal zou een cruciaal moment zijn in de geschiedenis van de filmindustrie. Volgens Forbes krijgen de streamingreuzen nog meer macht over Hollywood. Amazon en Netflix hebben de filmindustrie de afgelopen jaren wakker geschud door abonnementen aan te bieden om films en televisieshows thuis en onderweg en thuis te bekijken. Als we straks weer allemaal het huis uitrennen voor onze entertainment, zitten we straks nog steeds op een stoel van Amazon of Netflix.