Dat schrijft David Pierce op het online magazine The Verge naar aanleiding van YouTube’a aankondiging voor de dienst Primetime Channels.
Streamingdiensten komen naar YouTube. Het bedrijf rolt een nieuwe functie uit. Die heet Primetime Channels. Hier zijn TV-shows en films van meer dan 30 verschillende services rechtstreeks op YouTube beschikbaar.
Het is een grote gok voor YouTube, schrijft The Verge. De inzet? Het kabelbedrijf van de toekomst zijn. YouTube heeft al 35 partners aan boord voor de lancering. Van bekende streamingdiensten zoals Paramount Plus en Epix tot niche-spelers zoals The Great Courses en Magnolia Selects (wen andere service, NBA League Pass, komt binnenkort beschikbaar.) die vooral in de VS bekend zijn.
TV als YouTube-kanaal
Elk kanaal werkt in wezen zoals elk ander YouTube-kanaal, met een samengestelde startpagina en een heleboel video’s. Die video’s worden weergegeven in het gedeelte Films en tv van de YouTube-app, evenals in zoekresultaten, aanbevelingen en elders op het platform. Je kunt een opmerking achterlaten en de video leuk of niet leuk vinden – het enige dat ontbreekt is het aantal weergaven. Echt, de films en shows hebben maar één onderscheidend kenmerk: een neongroene knop met de tekst “Nu kijken” als deze afkomstig is van een dienst waarop je je abonneert of “Betalen om te kijken” als je niet bent aangemeld.