Het pictogram “Guides” kan nu worden gebruikt om subpagina’s in je Instagram-profiel te maken waarop je je eigen content en content van anderen kunt delen. Zo evolueert de feature die eerder dit jaar nieuw werd toegevoegd; Instagram wil zich meer richting een ‘echt’ blogplatform ontwikkelen: met behulp van de nieuwe functie kunnen nu meer complexe onderwerpen worden weergegeven die niet met een enkele visual kunnen worden uitgelegd, maar toch zeer relevant zijn voor de gebruikers. Voor merken en media biedt dit format in de toekomst nieuwe kansen. 

Aanvankelijk was de functie alleen vrijgegeven voor een select aantal ‘wellnes en health’ vertegenwoordigers, in een poging om te helpen informatievoorziening met betrekking tot corona beter te maken. Nu wordt de functie voor iedereen beschikbaar. Er zijn in principe drie verschillende soorten Guides: Content. Producten. Locaties. Sinds de feature deze week werd aangekondigd zijn de how-to video’s op Youtube als paddestoelen uit de editors geschoten.

Jenny is misschien wel heel enthousiast over de nieuwe feature van Instagram Guides…

…pettemans legt ook echt goed uit hoe Instagram guides werkt