Onze Diensten

De Digitale Marketing Specialist heeft een simpel uitgangspunt: wij zorgen voor nieuwe en bestaande klanten via jouw website. Om dat voor elkaar te krijgen gebruiken wij verschillende digitale marketing kanalen. Niet allemaal tegelijk, maar toegespitst op het beste resultaat voor jouw bedrijf of organisatie. 

ANALYSE & STRATEGIE

Content & Social Media

Volledig ontzorgd worden op het gebied van digitale marketing? Dat kan. Wij kunnen alle activiteiten uit handen nemen. Van blogartikelen schrijven en publiceren tot de juiste social media uitingen die daarop aansluiten voor een optimaal bereik binnen de doelgroep. Dus van het maken en versturen van je nieuwsbrief tot instagram-posts en persberichten kun je bij ons terecht. 

Contentkalender

Om te zorgen dat alles volgens planning verloopt stellen we samen een contentkalender op. We koppelen alle posts, berichten en artikelen aan de juiste kanalen en lopende campagnes. We beslissen wie wat doet en natuurlijk leggen we de data en tijdstippen van publicatie vast. Zo hebben we een goed overzicht van de taakverdeling en zijn verantwoordelijkheden geborgd. 

Efficiënt kanalen inzetten

Wij kijken altijd welke kanalen concreet iets opleveren. Als wij hebben afgesproken dat we zo veel mogelijk kwalitatieve leads leveren, dan zetten wij geen Instagram-campagne in naast jouw Google Advertenties. Als we hebben afgesproken dat we naast leads ook merkbekendheid willen realiseren, dan doen we dat misschien wel. Als jouw doelgroep op Instagram zit tenminste!

webdevelopment & OPTIMALISATIE

Als jij het juiste antwoord hebt voor jouw potentiële klant, dan kun je daarvan profiteren. Dat staat buiten kijf. We spreken van te voren duidelijke kpi’s af. Van leads tot views en engagement. 

Het gaat om de knikkers

Wij helpen je desgewenst met het inrichten en/of optimaliseren van de funnel. En je krijgt van ons altijd een heldere rapportage van de resultaten. Dat is essentieel voor het verbeteren van de digitale marketing kanalen die we inzetten. En het is ook gewoon duidelijk. Afspraak is afspraak. 

Vanuit een goede basis verbeteren

Een stabiel bouwwerk berust op een solide fundament. Daarom beginnen wij bij de basis; jouw website. We optimaliseren je bestaande website op vijf punten met onze Website-APK; gebruiksgemak, beveiliging, vindbaarheid, techniek en conversie. Zo heb je geen enkele beperking meer om gevonden te worden. Of we bouwen samen een nieuwe, die helemaal voldoet aan jouw specifieke wensen. Staat het huis als een huis, dan is het tijd voor de volgende verbeteringen. Een huis is immers nooit af. 

WORKSHOPS & masterclasses

Leren vormt de kern van al ons werk. Wij leren van klanten, collega’s en concurrenten. Maar we leren natuurlijk vooral van de inzichten uit gebruikersdata. Digitale marketing is een vak apart. En we begrijpen dat niet altijd alle expertise binnen elk team aanwezig is. Wij bieden workshops aan waarin wij onze kerncompetenties delen. 

Workshops: digitale marketing strategie & SEO

In de strategieworkshop onderzoeken we met jouw marketingteam wat de focuspunten zijn voor een nieuwe of verbeterde strategie. Wat zijn de doelen? Waar liggen de obstakels? Wat kan er verbeteren? Welke digitale marketing kanalen kunnen we daarbij inzetten? En hoe meten we resultaat?

In de SEO-workshop leer je zowel de basisregels van zoekmachine optimalisatie als de nieuwste ontwikkelingen rondom AI: hoe maak je goede content met ChatGPT, Google’s Bard, DALL-E, Midjourney en andere AI-tools en hoe verandert ‘Search’ met de komst van Google Search Generative Experience en Bing Deep Search? 

Masterclass: the future of Google, search & AI

In de masterclass neem Bob Hardus je aan de hand van zijn boek “De Google formule” mee in de toekomst van online search. Van de recente ontwikkelingen rondom generatieve AI en chatbots tot en met een blik in de komende tien jaar; worden we straks rechtstreeks aangesloten op Google of gebruiken we nog steeds een mobiele telefoon? Is de overheid echt algoritmeblind? Kunnen de gezondheidszorg en andere publieke diensten onze privacy op termijn wel garanderen? 

De workshops nemen een halve dag in beslag. De masterclass kan op maat worden gemaakt en duurt 1 à 2 uur. Exemplaren van het boek zijn voor alle deelnemers inbegrepen. 

Meer weten over De Google formule? Check hier. 

onze digitale marketing kanalen

Zoekmachine optimalisatie, of te wel SEO, is de Engelse afkorting voor ‘Search Engine Optimization’. SEO is kortweg ervoor zorgen dat een website zo goed mogelijk presteert in de zoekresultaten van Google.

 

Vroeger was dit alleen de zoekmachine in de browser, tegenwoordig gaat het ook om boven aan te staan in de Google-bedrijfspagina’s en om ‘top of mind’ te zijn bij slimme assistenten in bijvoorbeeld telefoons, auto’s en andere devices.

 

Een website ‘optimaliseren’ voor zoekmachines begint bij de juiste informatiestructuur, een goede techniek, kwalitatieve content en vervolgens de juiste autoriteit. Dat laatste wil zeggen: hoe meer status jouw website heeft, hoe beter deze scoort. Inkomende links werken statusverhogend.

 

De Digitale Marketing Specialist heeft alles in huis om jouw SEO te optimaliseren voor maximaal resultaat; goede posities in Google en andere zoekmachines die zorgen voor meer nieuwe klanten via jouw website. 

Door te adverteren in zoekmachines – Search Engine Advertising – sta je gegarandeerd boven aan in de resultaten op de zoekwoorden die het beste scoren voor jouw bedrijf. Maar dat heeft zijn prijs.

 

Wanneer je een SEA-campagne start, is het daarom van belang heel precies je doelgroep te benaderen (”targeten”) en de pagina waar je de potentiële nieuwe klanten naartoe stuurt (de “landingpagina”) dient voor een optimaal resultaat perfect aan te sluiten bij jouw boodschap, product of dienst.

 

De Digitale Marketing Specialist is expert op het gebied van leadgeneratie via Google en Bing advertenties. 

Webdevelopment, letterlijk ‘het ontwikkelen van de website’ is een hoofdstuk apart. Een website is een essentieel onderdeel van de digitale marketing mix. Het is de basis van jouw ‘online presence’. Op je eigen website heb je de ultieme vrijheid om jouw product of dienst en je merkverhaal te presenteren aan je klanten.


Wij helpen jouw websites website te verbeteren, of we maken samen een volledig nieuwe website als dat beter aansluit bij jouw bedrijfsdoelen.


Websites maken wij in Portugal. Daar brengen wij de voordelen van zeer ervaren webdevelopers en de lage kosten van near-sourcing samen. Niet te verwarren met nearshoring.


Wij besteden onze diensten niet uit, maar werken samen met onze specialisten in Lissabon. Zo kunnen wij hoogwaardige websites aanbieden tegen een scherpe prijs, ingebed in onze kennis van de Nederlandse markt en met een gegarandeerde kwaliteit. Jouw aanspreekpunt? Onze Chief Webdevelopment Gabriella in Groningen. 

Conversie Optimalisatie – de afkorting CRO komt van het Engelse Conversion Rate Optimization – behelst alle facetten van het verbeteren van de conversies op een website (of in een app).

 

De Digitale Marketing Specialist is gespecialiseerd in het genereren van zoveel mogelijk goede leads. Om een website optimaal de laten functioneren passen wij webanalytics toe. Op basis van deze data (onder andere A/B) testen we wat, waarom en wanneer beter scoort voor jouw bedrijf.

TikTok is met ruim 1 miljard gebruikers wereldwijd en 4 miljoen gebruikers in Nederland al lang geen platform meer voor gekke challenges en playbackende tieners.

 

Op TikTok zijn mensen op zoek naar inspiratie. Van mooie nieuwe schoenen, tot een leuk restaurant en zelfs een nieuwe baan. Dat betekent dus volop kansen om gevonden te worden met jouw bedrijf of organisatie.

Het schrijven van de juiste copy voor de juiste doelgroep en het juiste medium is een vak apart.

 

Wij zijn specialisten in het overbrengen van de boodschap die het beste aansluit bij de doelgroep. In teksten. Met de juiste cadans en de juiste zoekwoorden indien nodig.

 

De Digitale Marketing Specialist schrijft SEO-teksten en ‘copy’ met de beste ‘CTA’s’ (Calls to Action), afhankelijk van wat er waar en wanneer overgebracht moet worden.

Email-marketing is een krachtig wapen in het arsenaal van de leadgenerator.

 

Door de juiste e-mail campagnes te sturen aan de juiste doelgroep, met de juiste boodschap, bereik je zeer direct nieuwe en bestaande klanten.

 

Bij De Digitale Marketing Specialist zijn wij ervan overtuigd dat een e-mail campagne die naadloos aansluit bij jouw website altijd een goed resultaat oplevert. Daarnaast is email ook een mooi kanaal om je bestaande klanten te informeren over jouw diensten, producten en mijlpalen.

Adverteren binnen Facebook is microtargeting. Facebook weet immers heel veel over haar gebruikers. Daar kun je je voordeel mee doen door heel specifieke boodschappen over het voetlicht te brengen.


Sommige producten of diensten zijn zeer geschikt voor Facebook adverteren, andere juist helemaal niet. De Digitale Marketing Specialist adviseert je graag over de mogelijkheden en helpt je bij het opzetten en uitvoeren van een geslaagde Facebook campagne.

Online PR gaat bij De Digitale Marketing Specialist hand in hand met het aloude motto: interessant, zet het in de krant! En dat doen wij letterlijk.

 

Wij schrijven niet alleen jouw persberichten met de juiste boodschap en ‘tone of voice’, zodat de geselecteerde media (landelijke en regionale dagbladen, blogs, nieuwbrieven) jouw bericht publiceren, wij zorgen er ook voor dat het de nodige shares en likes genereert op social media en hoog scoort in de zoekresultaten van Google.

LinkedIn is een goudmijn voor leadgeneratie, mits goed ingezet.


De Digitale Marketing Specialist kan – samen met jou – de juiste LinkedIn strategie opstellen en uitvoeren, zodat jouw bedrijf optimaal kan profiteren van het aanwezige netwerk op dit platform.


LinkedIn biedt tegenwoordig veel meer dan een netwerk voor professionals. Het is ook een platform om nieuws en kennis te delen. Wij helpen je graag bij een goede LinkedIn strategie die zorgt voor een groeiend bereik en meer contact met potentiële klanten.  

Transmedia marketing is de kunst om je verhaal te vertellen door gebruik te maken van verschillende media.

 

In feite is het publiceren van een advertentie in de krant, die de lezer naar de juiste landingpagina toestuurt, waar deze met een code kan inloggen om gratis een kop koffie en een adviesgesprek te scoren al een voorbeeld van transmedia. Maar je begrijpt; wanneer alles mogelijk is, kan een beetje sturing geen kwaad.

 

De Digitale Marketing Specialist heeft verschillende transmedia campagnes ontworpen en succesvol uitgevoerd. Wij helpen je graag verder!

Klanten verwachten steeds meer interactie. Op je website kan dat in de vorm van verschillende chatfuncties. Geautomatiseerd of in realtime. Dat is een onderdeel van conversational marketing.

 

Maar het gaat verder dan alleen de website. Ook binnen Google, Facebook en andere kanalen zijn conversaties met je klanten mogelijk. In de vorm van vraag en antwoord modules die uiteindelijk als doel hebben jouw klant zo goed mogelijk te informeren over jouw product of dienst.

Meer weten? Laten we praten.

Benieuwd hoe we kunnen samenwerken? Of geïnteresserd in één van onze workshops? Neem contact op met Bob Hardus voor meer informatie.